Drie vrouwen die met elkaar zijn verbonden door een partituur zijn permanent onderweg, in een migratie die sporen nalaat. Net zoals in een rivier, nooit hetzelfde water. Elke fase transformeert de volgende.
In Sérénités ontwikkelt choreografe en danseres Danya Hammoud nieuwe onderzoekspistes. Hoe schrijven we ons eigen verhaal? Hoe beïnvloeden de voorbije ervaringen ons heden? Een spanning die tijdens de hele partituur evolueert. Elke gebeurtenis wordt waargenomen vanuit de invalshoek van het detail en de deconstructie. Wat we delen, is het verlangen naar een zekere staat van zijn. In dat proces interesseert het haar vooral om het onderscheid tussen het einde van een gebaar en het begin van een ander wazig te maken. Zoals een glimlach waarvan we niet kunnen zeggen of hij aan het ontstaan of aan het verdwijnen is.
DATA TBA
By Danya Hammoud
With Yasmine Youcef, Ghida Hachicho and Danya Hammoud Accompaniment : Marion Sage.
Sound: Anne Lepère.
Production : Association L’Heure en Commun
Administration of production : In’8 circle • maison de production, Marseille.
Co-production: La Maison CDCN Uzès Gard Occitanie. France, Programme Etape Danse, initié par l’Institut français d’Allemagne - Bureau du Théâtre et de la Danse, en partenariat avec la Maison CDCN Uzès Gard Occitanie, le théâtre de Nîmes- scène conventionnée d’intérêt national – Art et Création - danse contemporaine, la Fabrik Potsdam, deSingel - Anvers, Moussem- Bruxelles,Atelier de Paris-CDCN, France. CCN Montpellier. Charleroi Danse.
Avec le soutien de la Cité internationale des arts.
Drie vrouwen die met elkaar zijn verbonden door een partituur zijn permanent onderweg, in een migratie die sporen nalaat. Net zoals in een rivier, nooit hetzelfde water. Elke fase transformeert de volgende.
In Sérénités ontwikkelt choreografe en danseres Danya Hammoud nieuwe onderzoekspistes. Hoe schrijven we ons eigen verhaal? Hoe beïnvloeden de voorbije ervaringen ons heden? Een spanning die tijdens de hele partituur evolueert. Elke gebeurtenis wordt waargenomen vanuit de invalshoek van het detail en de deconstructie. Wat we delen, is het verlangen naar een zekere staat van zijn. In dat proces interesseert het haar vooral om het onderscheid tussen het einde van een gebaar en het begin van een ander wazig te maken. Zoals een glimlach waarvan we niet kunnen zeggen of hij aan het ontstaan of aan het verdwijnen is.
DATA TBA