Samah Hijawi

Chicken Scribbles and the Dove that Looks like a Frog

In een interview beschreef Mhanna Durra, een in Jordanië woonachtige schilder, de invloed van politieke gebeurtenissen in Palestina op de schilderkunst als volgt: "Mensen schilderden een duif, die meer op een kikker leek... en dan noemden ze het Mijn Thuisland". Deze 'lecture performance' neemt de dualiteit binnen de samensmelting van twee figuren, twee symbolen -de duif en de kikker- als vertrekpunt om in te gaan op representatie en symbolen in politiek geëngageerde kunst. Het werk navigeert door de absurditeiten die ontstaan op de grens tussen utopie en realiteit, kunst en activisme maar ook in de transformatie van beeldcreatie naar de productie van symbolen.

van / met

by Samah Hijawi - supported by AM Qatan Foundation, Moussem Nomadic Arts Centre & Frans Masereel Centrum

In een interview beschreef Mhanna Durra, een in Jordanië woonachtige schilder, de invloed van politieke gebeurtenissen in Palestina op de schilderkunst als volgt: "Mensen schilderden een duif, die meer op een kikker leek... en dan noemden ze het Mijn Thuisland". Deze 'lecture performance' neemt de dualiteit binnen de samensmelting van twee figuren, twee symbolen -de duif en de kikker- als vertrekpunt om in te gaan op representatie en symbolen in politiek geëngageerde kunst. Het werk navigeert door de absurditeiten die ontstaan op de grens tussen utopie en realiteit, kunst en activisme maar ook in de transformatie van beeldcreatie naar de productie van symbolen.

theater / een moussem co-productie

23/02/17 - 20:30

ARTISTS IN RESIDENCE